O nas

E-Metro to blog ogólnotematyczny regularnie publikujący merytoryczne i ciekawe artykuły z najważniejszych dziedzin.

Na naszym portalu prezentujemy treści, które odpowiadają na najbardziej nurtujące pytania.

KONTAKT

tani kurier

sklep internetowy Primado

Niegrzeczne dziecko czy dysfunkcje integracji sensorycznej

Obecnie coraz częściej diagnozowane są u dzieci dysfunkcje integracji sensorycznej. Dzięki temu pedagodzy, terapeuci oraz rodzice mogą wdrożyć ćwiczenia, które z czasem mogą wyeliminować lub w znacznym stopniu ograniczyć te dysfunkcje. Wiedzę w tym zakresie możesz zdobyć, korzystając z kursu „Niegrzeczne dziecko czy dysfunkcje integracji sensorycznej” przygotowanego przez Oświata Lingwista. Szkolenie prowadzone jest w formie stacjonarnej i zdalnej. Dowiedz się o nim więcej. 

Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej nie jest dzieckiem niegrzecznym

Jeszcze kilkadziesiąt lat temu zaburzenia integracji sensorycznej nie były klasyfikowane jako schorzenie. Objawy tych dysfunkcji tłumaczone były brakiem dobrego wychowania dzieci i tym, że są po prostu niegrzeczne. To duży błąd logiczny, który utrudniał rodzicom funkcjonowanie z łatką „źle wychowujących”, a samym dzieciom normalne życie. Na szczęście czasy się zmieniły, a wiedza w tym zakresie zarówno wśród specjalistów, jak i w społeczeństwie uległa rozwinięciu. Dzięki temu możliwe są diagnostyka, a także wdrażanie skutecznych metod pracy z dziećmi z zaburzeniami integracji sensorycznej. 

Szkolenie od Oświata Lingwista

Placówka szkolenia nauczycieli Oświata Lingwista z Lublina przygotowała dedykowany kurs stacjonarny i online dla osób, które chciałyby zgłębić temat zaburzeń sensorycznych u dzieci. Dzięki temu kursanci z większą trafnością będą w stanie określić, czy w danym przypadku to niegrzeczne dziecko w przedszkolu, czy jednak maluch z dysfunkcjami, nad którymi warto pracować. Szkolenie „Niegrzeczne dziecko czy dysfunkcje integracji sensorycznej” przygotowano w formie zdalnej i prowadzone jest w czasie rzeczywistym oraz stacjonarnie. 

Celem prowadzonego szkolenia jest przekazanie wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie diagnostyki oraz pracy z dziećmi, które posiadają dysfunkcje integracji sensorycznej. Podczas nauki uczestnicy kursu zrozumieją istotę zachowań takich dzieci, zdobędą wiedzę w zakresie pracy z nimi, a także nauczą się wdrażania określonych metod w swoim codziennym warsztacie pracy z grupą lub w formie indywidualnej. 

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs skierowany jest m.in. do: 

  • nauczycieli różnych form wychowania przedszkolnego, 
  • przedszkoli, 
  • nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i wspomagających współorganizujących,
  • psychologów szkolnych, 
  • pedagogów szkolnych. 

Z powodzeniem mogą z niego skorzystać również zainteresowani rodzice. 

Program kursu

Całość przewidziano na 5 godzin dydaktycznych. Zajęcia prowadzone są w godzinach popołudniowych, dzięki czemu nie kolidują z codziennymi obowiązkami służbowymi uczestników. W programie znajdują się m.in. takie zagadnienia jak: 

  • przyczyny zaburzeń SI;
  • cele i założenia integracji sensorycznej;
  • trudne zachowanie dzieci;
  • objawy zaburzeń;
  • dyspraksja;
  • jak pomagać dzieciom z zaburzeniami integracji sensorycznej;
  • jak prowadzić zajęcia terapeutyczne. 

Szczegółowy program znajduje się na stronie internetowej. 

Zapraszamy do skorzystania z kursu 

Zachęcamy do zapoznania się z ofertą szkoleń dla nauczycieli przygotowaną przez Oświata Lingwista. Znajdują się w niej również zagadnienia poświęcone pracy z dziećmi z zaburzeniami integracji sensorycznej. Zapisów można dokonywać w formie telefonicznej oraz internetowej. Zapraszamy do kontaktu z biurem firmy i wzięcia udziału w szkoleniu. 

Redakcja e-metro

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.