Sprzedaż internetowa: co najlepiej sprzedaje się w Internecie?

W ostatnich latach rynek e-commerce zdecydowanie zwiększył swoją wartość i znaczenie. Już ¾ internautów kupuje w sieci i bardzo ceni sobie to rozwiązanie. Tak naprawdę sprzedaż internetowa może dotyczyć każdej grupy towarów dopuszczonej legalnie do obrotu, a także wielu usług. Jednak co najlepiej sprzedaje się Internecie? Sprawdź, na jakie kategorie produktów zawsze jest popyt.

Sprzedaż internetowa – najpopularniejsze grupy towarów

Skąd wiadomo, co najlepiej sprzedaje się w internecie? Wiedzę na ten temat zapewniają rozmaite statystyki i badania. Jednym z najpopularniejszych jest coroczne badanie prowadzone przez Gemius, którego wynikiem jest raport „E-commerce w Polsce”. Ankietowani są w nim pytani m.in. o swoje zwyczaje zakupowe w sieci. Dzięki temu wiadomo, jak wygląda sprzedaż internetowa z punktu widzenia konsumenta. W badaniu z 2022 r. na pytanie o towary kupione w ostatnim roku respondenci najczęściej wskazywali (w kolejności od najpopularniejszych):

  • odzież (w tym dodatki, akcesoria) – 79%,
  • obuwie – 66%,
  • kosmetyki i perfumy – 65%,
  • książki, płyty i filmy – 57%,
  • produkty farmaceutyczne – 55%,
  • sprzęt RTV/AGD – 52%,
  • odzież sportową – 50%.

Liderzy w tym rankingu nie zmieniają się w zasadzie od lat. Są to swojego rodzaju „pewniaki” w sprzedaży internetowej – produkty, które zwykle bardzo łatwo znajdują nabywców.

Sprzedaż w internecie – usługi

Coraz popularniejsza staje się także sprzedaż w internecie różnego rodzaju usług. Do najpopularniejszych kategorii w tym zakresie należą:

  • bilety do kina i teatru,
  • podróże i rezerwacje,
  • ubezpieczenia.

Firmy prowadzące działalność usługową z całą pewnością powinny więc rozważyć prowadzenie sprzedaży internetowej. Konsumenci darzą kanały online coraz większym zaufaniem i doceniają wygodę, jaką zapewniają.

Sprzedaż e-commerce – trendy

W biznesie bardzo ważne jest myślenie przyszłościowe. Dlatego warto zwracać uwagę nie tylko na to, co obecnie jest chętnie kupowane w internecie, ale również na to, co konsumenci planują kupić w przyszłości. Z wspomnianego badania Gemius wynika, że respondenci planują kupować w przyszłości:

  • podróże, rezerwacje,
  • meble i wystrój wnętrz,
  • materiały budowlane i wykończeniowe ,
  • sprzęt RTV/AGD,
  • książki, płyty, filmy,
  • sprzęt komputerowy,
  • kosmetyki/perfumy,
  • bilety do kina/teatru,
  • odzież, dodatki, akcesoria,
  • telefony, smartfony, tablety, akcesoria GSM,
  • produkty spożywcze,
  • biżuterię,
  • odzież sportową,
  • artykuły dziecięce/zabawki,
  • samochody i części samochodowe,
  • multimedia (aplikacje, e-booki itp.).

Niewątpliwie warto również przyjrzeć się trendom, które nie omijają sprzedaży internetowej. W ostatnim czasie niektóre kategorie produktów zanotowały wyraźne skoki jeśli chodzi o zainteresowanie konsumentów. W porównaniu do roku poprzedniego w 2022 zdecydowanie więcej osób kupowało:

  • produkty spożywcze (wzrost z 35% do 45%),
  • produkty farmaceutyczne (wzrost z 48% do 55%),
  • kosmetyki, perfumy (wzrost z 57% do 65%).

Wyraźnie wzrosła też sprzedaż usług. Jest to ważny sygnał dla całego sektora e-commerce. Wymienione trendy mogą być bowiem pomocne w wyznaczaniu kierunku rozwoju firmy zajmującej się sprzedażą w internecie.

Sprzedaż internetowa – od czego warto zacząć?

Chcesz zacząć sprzedaż w internecie, ale nie masz sprecyzowanego kierunku, w którym chciałbyś się udać? Zastanawiasz się od jakich grup towarów najłatwiej jest rozpocząć handel online? Warto zdać sobie sprawę, że stawianie na najpopularniejsze branże nie zawsze jest korzystne. Przykładowo rynek odzieżowy i obuwniczy w sieci jest zdominowany przez duże, znane marki, które przeznaczają ogromne środki na marketing. Zwykle zdecydowanie łatwiej jest więc zacząć od niszy. Dobrym pomysłem są np. produkty sezonowe, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem w określonych częściach roku. Niszę można jednak znaleźć również wśród najpopularniejszych kategorii (np. odzież plus size). Z całą pewnością warto też zwrócić uwagę na rozwijające się branże.

Redakcja e-metro